Καλύβια-Λάλα

chapel on the hillfoots of karystos, South Evia

Η διαδρομή Καλύβια-Λάλα. Διάρκεια 1,5 ώρα περίπου.

Με ορμητήριο το ξενοδοχείο Καρύστιον μπορείτε να κάνετε  πεζοπορικές διαδρομές. Μια τέτοια είναι η διαδρομή Καλύβια-Λάλα. Διάρκεια 1,5 ώρα περίπου. Σκιά στην αρχή της διαδρομής.

Στα Καλύβια, στο σημείο που συναντιούνται οι δρόμοι απο τα Καλύβια, την Κάρυστο και τη Λάλα, θα βρείτε μία καινούργια κρήνη. Ακολουθείστε τον ανηφορικό δρόμο για την Λάλα.

Περνάτε μπροστά απο το εκκλησάκι της Αγ. Ειρήνης. Λίγο παρά κάτω συναντάται αριστερά σας ένα όμορφο παλαιό σπίτι. Στο σημείο εκείνο, αφήνετε τον δρόμο και ακολουθείτε δεξιά το μονοπάτι κατά μήκος του χειμάρρου. Το μέρος είναι σκιερό και δροσερό.

Φτάνετε σε ένα παλιό πέτρινο γεφύρι. Περάστε το γεφύρι και ανηφορίστε. Στην κορυφή της πορείας, στρίφτε αριστερά κατά μήκος του δρόμου. Αριστερά στο χωράφι υπάρχει ένα όμορφο πέτρινο σπίτι. Στο τέλος του μονοπατιού θα βρείτε ένα καλντερίμι το οποίο κατηφορίζει προς μία τουρκικη κρήνη και έναν παλιό νερόμυλο.

Γυρίστε πίσω ακολουθώντας το καλντερίμι και το μονοπάτι μέχρι να φτάσετε στον τσιμεντένιο δρόμο. Στρίψτε δεξιά, ακολουθείστε το δρόμο και μετά απο μικρή απόσταση θα δείτε ένα μονοπάτι στ'  αριστερά σας. Ακολουθείστε το μονοπάτι μέχρι να φτάσετε σ΄ ένα τσιμεντένιο δρόμο.

Στρίφτε αριστερά και ανεβείτε τον απότομο λόφο προς τον ναό των Ταξιαρχών, το ναό των αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ. Η βυζαντινή αυτή εκκλησία χτίστηκε στα τέλη του 12ου αιώνα.

Μετά την επίσκεψη στο ναό, ακολουθειστε τον τον τσιμεντένιο δρόμο πίσω στην κατηφόρα. Περάστε τον ναό τηςΑγ. Βαρβάρας και κατευθυνθείτε προς το χωριό Καλύβια. Στρίψτε δεξιά στον κύριο δρόμο, περάστε το σχολείο και συνεχίζοντας στην κατηφόρα, φτάνετε στην καινούργια κρήνη, απ΄ όπου ξεκινήσατε.

Η περιγραφή είναι απο το "Περίπατοι στις εξοχές της Καρύστου", copyright ΜΥΡΤΩΑ ΑΕ, 1997.