Γραμπιά-Μύλοι

ancient roads modern paths in Karystos

Γραμπιά-Μύλοι-Γραμπιά.

Με ορμητήριο το ξενοδοχείο Καρύστιον μπορείτε να κάνετε πεζοπορίες στη γύρω περιοχή. Η διαδρομή Γραμπιά-Μύλοι-Γραμπιά έχει διάρκεια 2,5 ώρες περίπου, με λίγη σκιά.

Ξεκινείστε απο το ναό της Αγ. Σαφίας στη Γραμπιά. Η εκκλησία αυτή επι τουρκοκρατίας είχε μετατραπεί σε τζαμί. Κάτω απο την εκκλησία υπάρχουν 5 βρύσες με τρεχούμενο νερό.

Ακολουθείστε αριστερά, προς βορράν, τον κύριο δρόμο και κατόπιν πάρτε ένα καλντερίμι-μονοπάτι στα δεξιά σας, προς τον ναό της Αγ. Αικατερίνης. Στην εκκλησία, στρίψτε δεξιά ακολουθώντας το μονοπάτι και μετά αριστερά προς το ρωμαϊκό υδραγωγείο, τις Καμάρες. Το υδραγωγείο αυτό παρείχε νερό στο υψηλότερο τμήμα της παλιάς πόλης. Βρίσκεστε στους βόρειους πρόποδες του λόφου του Κάστρου Καστέλλο Ρόσσο και οι γκρεμοί απο πάνω σας υψώνονται μέχρι τα τείχη.

Ακολουθείστε ένα μονοπάτι που περνά κάτω απο τις Καμάρες προς ένα χείμαρρο. Διασχίστε τον χείμαρρο και ακολουθείστε το μονοπάτι κατά μήκος της πεδιάδας, προς ανατολάς. Απο το σημείο, έχετε πολύ καλή θέα του Κάστρου. Στο τέρμα του μονοπατιού υπάρχει μία τούρκικη κρήνη. Το μονοπάτι συναντά τον δημόσιο δρόμο.

Άν πάρετε τον δρόμο προς βορράν, σην ανηφόρα, φτάνετε στην εκκλησία των Αγίων Θεοδώρων. Αν κατηφορίσετε θα βρείτε τον ναό της Αγ. Παρασκευής. Ο δρόμος κατηφορίζει προς το χωριό Μύλοι. Σε κάποια σημεία δεξιά, περνά απο δύο τούρκικες κρήνες.

Όντας στο κέντρο των Μύλων, μετά απο μία ταβέρνα, στρίβοντας δεξιά, ακολουθούμε τον δρόμο που ανεβαίνει τον λόφο του Κάστρου, απο την νότια πλευρά του. Ο δρόμος περνά γύρω απο τον λόφο και η θέα προς νότον είναι πανοραμική. Φαίνονται η Κάρυστος, ο Κόλπος και ο κάμπος της Καρύστου.

Καταλήγετε στην Γραμπιά, στο σημείο εκκίνησης.

* Η περιγραφή είναι απο το "Περίπατοι στις εξοχές της Καρύστου", copyright ΜΥΡΤΩΑ ΑΕ 1997.